It is a remake of The Intouchables. Ce dernier a fait l'objet d'une émission sur France 2 diffusée le 22 novembre 2011. While both men are short with relatively square faces, Philippe's real-life caretaker, Abdel Sellou, is an Algerian Muslim, not a black American.

Philippe Pozzo di Borgo, qui a aujourd'hui sa résidence principale dans la région d' Essaouira, au Maroc, s'est remarié et a eu deux autres enfants. People who are full of good intentions just kill you.” Ce film a été un succès mondial, il se place deuxième au box-office français, il est également le film français le plus vu hors du pays. People who are full of good intentions just kill you.”, ”I was looking for someone who’d keep me alive, not someone who’d bury me.”. “People need affection and altruism; they need to take better care of each other.”. He is the second son of the Marquis de Vogue and the French duke Pozzo di Borgo. All rights reserved. Intouchables is the 4th highest-grossing French-language film in the US since 1980. Philippe Pozzo Di Borgo is a Corsican French businessman who is best known for his book Le Second Souffle (Second Wind) that served as the basis for the French film, Intouchables (Untouchables). Deux gars en marge de la société qui s’appuient l’un sur l’autre »[11]. Di Borgo is the nephew of Odile Versois’ second husband, count François Pozzo di Borgo. Pozzo had interviewed about 90 people, before deciding to hire Sellou. He is also the Director of Pommery. He was born on February 14, 1951. Ce succès amènera plusieurs remakes dans différentes langues, dont le film américain The Upside. Philippe Pozzo di Borgo et Abdel Sellou ont été interviewés en janvier 2002 dans l'émission de Mireille Dumas Vie privée, vie publique[13]. Sans lui, je serais mort de décomposition. Philippe Pozzo di Borgo, né le 14 février 1951[1] à Paris, est un homme d'affaires français, issu d'une famille de la noblesse corse. After the accident, he became a diabetic quadriplegic – a paralysis that is caused by an injury of the cervical spinal cord. Il explore aussi le lien à l’autre et les conditions d’une véritable rencontre avec tous les « Toi » de la vie, des plus proches aux plus éloignés, sans jamais oublier les personnes les plus fragiles. The documentary is in French, but even if you don't speak the language, there's plenty that is conveyed visually about the positive impact that the two men had on each other.

The company owns 2,900 acres (1,190 hectares) of vineyards and it was established in 1743 by Claude Moët. Attentif au moindre signe, présent pendant mes absences, il m'a délivré quand j'étais prisonnier, protégé quand j'étais faible. In 2016, Pozzo became the sponsor of the ”UP for Humanness.” It is an association that works for the construction of a more humane society. Abdel was 21 at the time, while Philippe was 42. © Copyright 2020 FAMOUS PEOPLE TODAY. More than 20 million people have seen it in France in the first year of release, reported The Globe And Mail.

Il vit entre la France et le Maroc. Sans lui, je serais mort de décomposition. Deux gars en marge de la société qui s’appuient l’un sur l’autre », « Il est insupportable, vaniteux, orgueilleux, brutal, inconstant, humain.